• Book Fly
  • Mine rejser
  • Check ind
  • Lavpriskalender
  • Destinationer
  • EuroBonus
  • Award Finder
  • Hjælp og info
  • Feedback
SAS logotype
2025-04-09 12:46:38
  • Hjælp og info

    • Stil et spørgsmål
    • Tjek flystatus
    • Find rejseinformation
  • Om os

    • SAS Group
    • Presse
    • Job hos SAS
    • Punktlighed
    • Bæredygtighed
  • Partnere

    • SkyTeam
  • Inspiration

    • Vores rejsemål
    • Udvalgte flyrejser
    • Rejseinspiration
    • Stopover

Download appen

Download SAS' app fra App StoreDownload SAS' app fra Google Play
SAS logo
  • Brugervilkar
  • Befordringsbetingelser
  • Cookies
  • Administrer mine data

© 2025 Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden, org.nr 902001-7720, 195 87 Stockholm

SkyTeam alliance member

Betalingsmuligheder
  • Rejseinfo
  • Rejse med boern
  • Uledsagede boern

Velkommen til vores rejseinfocenter

Her kan du finde oplysninger om din rejse efter emne, eller hvor du er på din rejse.

Vælg hovedkategori

  • Før rejsen
  • På rejsedagen
  • Efter din rejse
  • Alle oplysninger

Alle oplysninger

  • Flyinformation
  • Bagage
  • Rejs med kæledyr
  • Rejse med børn
  • Administrer din booking
  • Assistance under rejsen
  • I lufthavnen
  • Vores billettyper
  • Ombord
  • Check-in & boarding

Rejse med børn

  • Rabatter til børn
  • Børnemåltider ombord
  • Børns bagage
  • Sæder til børn
  • Børn, der rejser alene

Børn, der rejser alene

Dit barn er altid i gode hænder hos os. Hvis dit barn rejser alene, vil vi med glæde ledsage barnet via vores service for uledsagede børn. Denne service er obligatorisk for børn i alderen 5 til 11 år, der rejser uden en anden person på 16 år eller derover. Barnet vil blive ledsaget under hele rejsen fra ankomsten ved check-in-skranken, indtil den person, som du har udpeget, henter barnet på destinationen. Du kan også bestille denne service til børn under 18 år. Hvis dit barn er under 12 år og rejser i Europa, kan du booke vores service for uledsagede børn online. I andre tilfælde skal du blot kontakte SAS' kundeservice. Hvis du rejser i Norge med Widerøe (WF), skal du booke dit barn på Widerøes hjemmeside

Book online

Sådan fungerer vores service for uledsagede børn

Før flyrejsen:

Du skal blot udfylde og udskrive de tre kopier af formularen til uledsagede børn og medbringe dem til check-in. Du skal checke dit barn ind i lufthavnen, så det er en god idé at ankomme i god tid før afgang. Når du ankommer, skal du blot gå hen til check-in-skranken, hvor du skal vise gyldigt ID. Vi hjælper dit barn med bagagen og ledsager det fra check-in-skranken til flyet. Husk, at du skal blive i lufthavnen, indtil flyet er afgået.

Under flyvningen:

Dit barn bliver budt velkommen ombord og hjulpet hen til hans/hendes plads af et SAS-besætningsmedlem, som derefter forklarer sikkerhedsprocedurerne. Under flyvningen vil besætningen tage sig af dit barns behov, herunder servere mad eller snacks og drikkevarer, afhængigt af flyrejsens varighed. Bemærk venligst, at der kun er engelsktalende besætninger på nogle af vores flyvninger.

Efter landing:

Ved ankomst ledsager vi dit barn hen til den person, du har udpeget. Sørg for, at den person, der møder dit barn, kommer til tiden og har sit ID med.

Vigtige oplysninger om børn, der flyver alene

  • Afgiften for et uledsaget barn er indbefattet i barnets billet, hvis barnet er booket som et uledsaget barn. Hvis du tilføjer tjenesten, efter du har booket, skal du betale en afgift

  • Børn må ikke rejse uledsagede, hvis der er usikkerhed om landingen på en destination som følge af vejrforhold eller andre usædvanlige forhold.

  • For børn i alderen 12-16 år, som rejser alene, kræver nogle lande skriftligt samtykke fra en forælder eller værge.

Ofte stillede spørgsmål





Giv os feedback!

Kontakt SAS Customer Service

Den hurtigste måde at tilføje tillægstjenester eller tjekke, ændre eller annullere en booking på er ved at logge ind på Mine rejser

Chat med os

Gennemsnitlig ventetid. Vores chatbot Ture kan hjælpe dig med de mest almindelige problemer døgnet rundt. Og hvis Ture ikke kan hjælpe, kan du chatte live med en medarbejder.

Ring til os

Længste ventetid. Kontakt os ved at ringe til SAS Customer Service eller vores dedikerede EuroBonus Guld/Diamant-hotline.